Eğitim-Bir-Sen Sakarya Şubesi Adapazarı İlçesi okul temsilcileri toplantısı gerçekleştirdi. Toplantıda toplu sözleşme süreci, eğitim ve eğitim çalışanlarının gündemi ve sendikal çalışmalar konuşuldu.
Eğitim-Bir-Sen Sakarya Şubesi Yönetim Kurulu üyeleri, İlçe Temsilciliği ve okul temsilcilerinin katıldığı toplantıda konuşan Şube Başkanı Murat Mengen, gönülleri imar etmek hedefiyle rahata değil, meşakkate talip olarak sendikal düzlemde yol açan öncülerin manen ve maddeten oluşturulmuş her türlü engeli aşan cesur ve kararlı adımlarının, öncülerin bıraktığı izden ilerleyip hedefe giden yolu hep genişleterek ve stabilize ederek koşan ardılların azim ve gayretlerinin otuz bir yılda yüz binlerce hikayeden oluşan upuzun bir Eğitim-Bir-Sen destanını meydana getirdiğini ifade etti.
Mengen, sözlerini şöyle sürdürdü: “Bu destanda emek vardır, fedakârlık vardır, gözyaşı vardır, sevinç vardır, endişe vardır. Bu destanda, duygu yelpazesinin her bir aralığından örnekler vardır ama yılmak, korkmak, kaytarmak, caymak, geri dönmek yoktur. Eğitim-Bir-Sen’in zeminini teşkil eden gelenek ve bu geleneğin oluşturduğu medeniyet değerleri, karşılaşılan her yol ayrımında gidilecek yolu imleyen bir yeşil ışık olmuştur. Eğitim-Bir-Sen, kurulduğundan bu yana hiç yolunu şaşırmadan, çizgisinden sapmadan, duraksamadan hep ilerlemiştir. Bugün gelinen nokta son derece önemlidir, önemi nispetinde de tarihîdir.”
Mengen, özgürlüğün ve insan onurunun esas alındığı, emeğin değerli kılındığı, kamu görevlilerinin sorunlarının çözüldüğü, beklentilerinin karşılandığı, eğitim çalışanlarının toplumsal saygınlığının daha da arttığı bir Türkiye için geleneklerimizin, medeniyet değerlerimizin, inancımızın ve kardeşlik iklimimizin yol göstericiliğinde daha hızlı yol almaya ve daha fazla sorumluluk almaya devam edeceklerini dile getirdi.
Öğretmenlerin mesleki gelişimine, motivasyonuna ve özlük haklarına önem verilmesinin, hayat ve çalışma şartlarının iyileştirilmesinin gerekliliğine dikkat çeken Mengen, “Öğretmenlerin maaş, ek ders, ödül, terfi, izin, atama gibi konularda hak ettikleri değeri görmelerini; kadrolu, sözleşmeli ve ücretli öğretmenlik ayrımının kaldırılmasını, öğretmenlerin mesleki gelişiminin yanı sıra görev ve yetkilerinde de ilerleme sağlayacak bir kariyer basamakları sisteminin kurulmasını istiyoruz” şeklinde konuştu.